onsdag 26 maj 2010

Är politik tråkigt?


Är det någon som sagt politik är tråkigt?
Jo vist kan det vara tradigt och ta tid och ibland händer det inget kan man tycka. Men i måndags var det ett ovanligt Kommunfullmäktige. Då var hela KF inbjudna till Motorstadion där vi fick en presentation av de olika verksamheterna. Det var en fantastisk utveckling av motorsporterna. Särskilt intressant att höra hur go-karten och mini karten och folkracen jobbar för att få med funktionshindrade.
Kvällen avslutades sedan med go-kart körning för de i KF som ville prova på. Jag ska inte sticka under stolen med att det var kvällens höjdpunkt. Redan när vi fick inbjudan på förra fullmäktigemötet så blev jag utmanad av Mario Milani, en utmaning som jag genast nappade på. Hur det gick?
Jo det gick lättare än vad jag förväntat mig och det blev ingen större kamp. Att det också visade sig att partikollegan Sten-Eric Lager var snabbast och kom först av fullmäktige visar ju att Kristdemokraterna är ett parti med fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar